Tworzenie „Procedur Zarządzania Ryzykiem Kursowym” – w dokumencie takim określa się bardziej szczegółowo zakres zadań, obowiązków i praw dla każdej komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa. I tak :
- ustala się kto komu i jakie informacje przekazuje (na przykład dział zamówień jest zobowiązany do powiadomienia działu finansowego na temat złożonego zamówienia do dostawcy zagranicznego),
- ustala się, jakie działania powinien podjąć dział finansowy po otrzymaniu informacji z działów zamówień i działu sprzedaży,
- ustala się, jakich narzędzi powinien użyć dział finansowy w celu neutralizacji powstałego ryzyka,
- itp.
Pomagamy stworzyć taki dokument. Tę część pracy wykonujemy wspólnie z przedstawicielami wszystkich działów przedsiębiorstwa, które będą uczestniczyć w procesie zarządzania ryzykiem kursowym. Dokument taki ma więc zindywidualizowany charakter – wyjątkowy dla danej konkretnej firmy. Generalne ramy, wzorce są oczywiście podobne do procedur obowiązujących w innych przedsiębiorstwach. Ale te konkretne procedury ustalone i spisane wspólnymi siłami przez nas i przez przedstawicieli firmy są unikalne dla danego przedsiębiorstwa.