Identyfikacja i analiza ryzyka rynkowego – w ramach współpracy z przedsiębiorstwem, badamy na jakie ryzyka jest ono narażone. Badanie to odbywa się podczas wizyty naszych specjalistów w przedsiębiorstwie. Specjaliści zbierają informację od przedstawicieli działów zamówień, sprzedaży, logistyki, ekonomiczno-finansowego, na temat obiegu gotówki złotowej i walutowej w firmie. Rozpoznajemy momenty powstawania ryzyka kursowego w całym cyklu obiegu gotówki – czyli od chwili złożenia zamówienia do dostawców (moment ustalenia wysokości kosztów), do chwili uzyskania zapłaty od odbiorców (moment uzyskania przychodów). W całym tym cyklu pojawiają się różnego rodzaju ryzyka. Każde ryzyko można zneutralizować odpowiednią metodą z użyciem odpowiednich narzędzi. Po takim badaniu tworzymy dokument AUDYT w Zakresie Zarządzania Ryzykiem Kursowym. W Audycie takim opisujemy występujące ryzyka kursowe oraz wskazujemy odpowiednie metody neutralizacji tychże ryzyko. W Audycie wskazujemy również jak powinna wyglądać prawidłowa współpraca w wymianie informacji pomiędzy działami handlowymi (zamówień i sprzedaży – które generują ryzyka kursowe) a działem ekonomiczno-finansowym – który powinien te ryzyka w odpowiedni sposób neutralizować.